close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אז בעצם מציעה היהדות?

הרב יניב חניאכ שבט, תשפא02/02/2021
פרק ח מתוך הספר נזר- על צניעות בעולם המודרני
<< לפרק הקודם
 - 
לפרק הבא >>

פרק ח מתוך הספר נזר- על חשיפה וצניעות בעולם המודרני

תגיות:

סוג הבגדים שאנו לובשים, צניעותם והמידה שבה הם מסתירים את הגוף, הם חלק חשוב ממהלך שמטרתו להגן על הפנימיות והנפש האנושית ולשמור אותה קדושה. למעשה, היהדות דורשת את הלבוש הצנוע, את ההקפדה על כיסוי חלקים מהגוף, כדרך ליישום ולהגעה לכל הערכים שציינו.

ההלכות המדוייקות של הצניעות נלמדו גם הם באופן האלוקי. בשיר השירים מתאר שלמה המלך את היחס בין השכינה והאלוקות לעם ישראל כתיאור של אהבת איש ואישה, משם גם נלמדים החלקים בגוף שיש להם משמעות באהבה הזאת. ממילא לומדים מכאן חכמים אלו חלקים בגוף ראוי להצניע, כחלק מהמהלך שאותו תיארנו בפרקים הקודמים.

יש

כאן תהליך מורכב ומופלא, שבו אנו משתמשים בתיאורים האלוקיים (כבר ציינו שישנה השוואה בין חלקי העולם הרוחני כפי שהם מופיעים בתורת הקבלה לבין גוף האדם) כדי ללמוד על גופנו שלנו! רק טוהר אמיתי, מחשבה נקייה והתייחסות כנה לגוף ולכוחותיו יכולים לבצע את התהליך המורכב הזה, של לימוד מהגדרות שמיימיות על המשיכה בין שני המינים בעולמנו שלנו.

אולם היהדות אינה מדברת רק על הלבוש ועל כיסוי הגוף, ישנן גם הגבלות באורח החיים ובקשר עם המין השני. אפילו לבני זוג נשואים ישנן הגבלות בנושא הצניעות, ותקופות בחיים שבהם אסור להם לקיים יחסים...

ניתן למנות סיבות רבות להגבלות הללו, אולם על פי דרכנו נציין שהמטרה המרכזית שלהן היא להרים את הקשר הפיזי למחוזות גבוהים, לקדש אותו להפוך אותו למשהו מיוחד שתפקידו לקשר בין בני זוג, בין בני משפחה ולהיות דבק אמיתי וטהור בין המינים... קשר ייחודי שלא פרוץ לכוחות אחרים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה